Un prim pas important în orice strategie SEO locală este revendicare și verificarea pentru înregistrarea companiei in Google My Business (GMB). Accesarea Companiei mele pe Google poate crește șansele de a apărea în pachetul local Google, Local Finder, Google Maps și în clasamentele organice în general. Companiile locale calificate pot revendica această listă gratuită pe Google și pot include informații despre compania lor, cum ar fi adresa, numărul de telefon, programul de lucru și tipurile de plăți acceptate.
În plus, în ultimele luni, Google a adăugat câteva funcții minunate la Compania mea pe Google, pe care companiile ar trebui să le profite, ceea ce vă îmbunătățește înregistrarea Compania mea pe Google și vă ajută să atrageți atenția userilor – și poate crește modul în care vă clasați în rezultatele căutărilor locale.
Pentru un business cu locații multiple sau companii care caută mai mulți clienți locali, o abordare tradițională a SEO nu va fi suficientă. De fapt, marketingul către un public local vizat necesită un set propriu de strategii unice. Cand este făcut corect, marketingul local online permite companiilor să-și îmbunătățească branding-ul, să se angajeze în mod pozitiv cu comunitatea lor, să crească loialitatea clienților și să asigure rate mai mari de conversie.
Ce este Google My Business?
Google My Business este un serviciu gratuit prin care le poți pune la dispoziție utilizatorilor informații despre compania ta (harta cu localizarea afacerii, program de funcționare, adresă, telefon, site, fotografii etc.) de fiecare dată când aceștia o caută în Google. Informațiile companiei tale vor apărea în partea dreaptă a paginii de rezultate Google, dar și în Google Maps.
Dacă nu ești înscris în Google My Business, poți rata oportunități. S-ar putea ca un potențial client să fie interesat de aflarea unei locații chiar în apropierea lui, iar pentru că tu ești de negăsit în Google Maps, acesta va alege să apeleze la un concurent de-al tău.
La ce ajută să ai un cont Google My Business bine optimizat?
Îți oferă mai multă credibilitate
Ești vizibil în rezultatele de căutare
Comunici mai ușor cu clienții tăi
Îți păstrezi informațiile actualizate la zi
Local SEO – de ce trebuie să ții cont dacă ai deja un cont GMB?
Menționează cele mai importante 3 atribute: NAP (Name, Address, Phone) – numele, adresa și numărul de telefon. Nu îți doreșți ca un potențial client să încerce să te contacteze și să nu reușească din cauza faptului că aceste date sunt greșite. Pe lângă cele 3 trebuie să verifici și ca URL-ul site-ului să fie corect.
Nu uita să adaugi orarul de funcționare și să fie mereu up-to-date.
Ai grijă ce categorie selectezi pentru business-ul tău.
Adaugă cât mai multe poze care ar putea să fie relevante pentru clientul tău sau roagă-ți clienții să uploadeze poze.
Încurajează-ți clienții să îți lase review-uri și încearcă să oferi răspunsuri atât celor pozitive, cât și celor negative. De câte ori nu ți se întâmplă să te ghidezi după aceste review-uri înainte de a lua o decizie?
Tool-uri pentru SEO – Local SEO
Google Search Console: este un tool gratuit care poate fi folosit de către oricine deține un site, pentru a-ți monitoriza site-ul atât din punct de vedere tehnic, cât și pentru a monitoriza prezența acestuia în Google. Avantajele folosirii tool-ului:
Recenziile online vă pot ajuta afacerea să iasă în evidență printre rezultatele căutării.
În plus, recenziile online au un impact asupra clasamentelor rezultatelor căutării, încrederii consumatorilor și ratelor de clic. Potrivit sondajului BrightLocal din 2019 privind evaluarea consumatorilor:
- 97% dintre consumatori citesc recenzii online pentru companiile locale, 12% caută o afacere locală online în fiecare zi
- 85% dintre consumatori au încredere în recenziile online, precum și în recomandările personale
- Recenziile pozitive fac ca 73% dintre consumatori să aibă mai multă încredere într-o afacere locală
- 49% dintre consumatori au nevoie de cel puțin un rating de patru stele înainte de a alege să utilizeze o afacere
- Răspunsul la recenzii este mai important ca niciodată, 30% numind acest lucru drept cheie atunci când judecăm afacerile locale
- 68% dintre consumatori au părăsit o recenzie a afacerii locale atunci când au fost întrebați – 74% fiind rugați să primească feedback
- 79% dintre consumatori au citit o recenzie falsă în ultimul an;
Există mulți factori care vă influențează vizibilitatea în aceste căutări locale, dar rețineți că căutarea locală continuă să crească și să se schimbe.
Asadar daca esti interesat ca afacerea ta sa fie mult mai vizibila pe Google si doresti sa imbunatatesti vizibilitatea locatiilor pe Google, nu ezita sa ne contactezi! 🙂