In cazul in care doresti sa iti promovezi afacerea online este bine sa stii si ce buget trebuie sa aloci pentru fiecare canal de promovare in parte.
De-a lungul timpul am fost intrebati de foarte multi clienti sau potentiali clienti care este costul de promovare pentru Google AdWords, aceasta fiind marea dilema a multor proprietari de afaceri atunci cand vine vorba de investitii in publicitate.
Daca vrei sa stii care este bugetul necesar pentru o campanie de promovare Google AdWords, trebuie sa iei in considerare mai multi factori printre care: domeniul de activitate in care activezi, cuvintele cheie pentru care se doreste promovarea, tipurile de campanii si obiectivul acestora (search, display, remarketing, shopping, campanii video etc), concurenta, volumul de cautari pentru cuvintele cheie folosite in campanie, geotargetare plus multi alti factori.
Ce buget trebuie sa investim in campaniile Google AdWords ?
Inainte de a face un calcul concret al costurilor, trebuie sa stii ca metoda de promovare Google AdWords este un sistem de licitatie, care se bazeaza foarte mult pe principiul cerere-oferta. Mai exact, cu cat un cuvant cheie este mai cautat are un volum mare de cautari, cu atat acesta atrage mai mult trafic si mai multa competitie în licitatie si automat costul pe click /cpc-u este mai mare.
Sunt multi cei care cauta informatii de genul: ce buget trebuie sa alocam lunar pentru AdWords ? Cati bani trebuie zilnic pentru aceste campanii de promovare ?
Fiind vorba de PPC (cost per click / sau per vizita) bugetul unei astfel de campanii trebuie calculat in functie de numarul de vizitatori pe care vrei sa-i aduci pe site, numarul de cuvinte cheie pentru care doresti ca reclama ta sa fie afisata si costul pe click platit spre Google.
Exista si situatii în care foarte multi concurenti liciteaza pentru un cuvant cheie foarte relevant pentru o industrie, chiar daca acesta nu este neaparat si extrem de cautat.
De retinut este faptul ca in cazul in care exista mai multi concurenti care fac se promoveaza cu campanii de promovare Google Ads si liciteaza pe aceleasi cuvinte ca si tine, cu atat costul per click licitat o sa fie mai mare.
Un aspect foarte important care conteaza si influenteaza in mod direct bugetul investit in campaniile de promovare Google AdWords il reprezinta domeniul de activitate sau nisa business-ului , deoarece unele cuvinte cheie au o competitie mai mare, pe cand pe altele destul de scazuta.
Cand se discuta marimea unei campanii AdWords, poti sa ai campanii pe cautare, campanii pe display, campanii de remarketing, campanii pe mobile si tablete. Toate acestea fiind, la randul lor, împartite pe categorii si subcategorii.
Cand vine vorba de calitate, conteaza foarte mult optimizarea pe ceea ce urmaresti. Asadar costul pentru o campanie Google AdWords e determinat de costul per click al cuvintelor cheie pentru care vrei sa iti promovezi afarerea online si sa ajungi astfel in prima pagina Google in primele pozitii.
Astfel, cu cat ai mai multe cuvinte cheie, cu atat costul va creste. De asemenea, daca ai o campanie mai diversificata, bugetul va trebui sa fie mai mare. Totusi, calitatea este cea mai importanta, deoarece o sa platesti mai mult pe click daca nu ai o campanie consistenta si relevanta.
Prin Google AdWords, puteți sa creați un buget zilnic mediu pentru campanii și aveți flexibilitatea de a le modifica oricand. Bugetul dvs. zilnic este suma medie pe care doriți sa o cheltuiți in fiecare zi pe parcursul lunii.
Intrucat suma cheltuita poate varia in fiecare zi, nu veți depași limita lunara a cheltuielilor, care este reprezentata de bugetul zilnic setat inmulțit cu numarul mediu de zile dintr-o luna. Este posibil ca, in zilele in care anunțurile dvs. prezinta șanse mari de a atrage mai mult trafic, sa cheltuiți o suma de pana de doua ori mai mare decat valoarea bugetului zilnic. Pentru acele zile compenseaza zilele in care suma cheltuita este sub bugetul zilnic.
Care este bugetul necesar pentru campaniile tale de promovare Google AdWords ?