Google AdWords devine Google Ads

Google a anunţat astazi ca retrage brandurile DoubleClick şi AdWords, în cea mai mare rebranduire a serviciilor sale de publicitate, iar principalul său serviciu se va numi Google Ads.

Reprezentanţii Google au anunţat că serviciile şi tarifele nu vor fi modificate. Compania va păstra brandurile AdSense şi AdMob, pentru tehnologiile de vânzare de publicitate destinate site-urilor mici, respectiv dezvoltatorilor de aplicaţii mobile.

Serviciul de bază pentru cumpărarea de publicitate se va numi Google Ads, care va oferi acces la serviciul de căutare Google, serviciul video YouTube, magazinul de aplicaţii Google Play şi la proprietăţi ale partenerilor.
Interfaţa implicită pentru Google Ads va fi simplificată, potrivit oficialilor Google, designul reclamelor şi amplasarea acestora fiind automatizate.

Softul high-end pentru cumpărătorii de publicitate se va numi Google Marketing Platform. Google Ads Manager va fi un instrument complementar pentru vânzătorii mari.
AdWords a fost lansat în anul 2000 pentru plasarea de publictate text în rezultatele căutărilor. Google a cumpărat softul de publicitate DoubleClick în 2008.

Platforma Google AdWords este un serviciu publicitar pentru companiile care doresc să afișeze anunțuri pe Google și în rețeaua de publicitate. Programul AdWords permite firmelor să stabilească un buget pentru publicitate și să plătească numai atunci când aceștia fac clic pe anunțuri. Serviciul publicitar online este în mare parte axat pe cuvinte cheie. Companiile care utilizează AdWords pentru a se promova in mediul online  pot crea anunțuri relevante utilizând cuvintele cheie pe care le vor utiliza persoanele care caută pe Web folosind motorul de căutare Google.

Cuvântul cheie, atunci când este căutat, declanșează afisarea anunțului in motorul de cautare. Dacăse da click pe anunțul AdWords, utilizatorii de căutare Google sunt direcționați către site-ul web care este promovat.